Thursday, April 3, 2014

new born Hafizee ~ (Part I)

Assalamualaikum sume...

sesungguhnye teramat lame tak bercite dalam belog nih...
dh penuh sgt habuknye...lipas, cicak, ikan masin, mengkarung sume ade...hihihi...

well, balik kapal kali ni aku menyambut kelahiran seorang lagi ahli baru family aku...Hafizee namanye...Dia membawa maksud Pengawal Saya...memang itulah hajat aku...mengharapkan dia ni jadi pengganti aku menjaga rumah serta keluarga dikala aku jauh di lautan...Insyaallah...

bab dia ni lahir ni mcm2 babak ade...dramatik, realistik, fantastik, plastik pn ade...



Sebelum menjual MT6


bermula dgn kepulang aku dr Bunga Melati 6...sign off kt Singapore on 15 Feb 2014...sbb turun dr kapal dh kul 2 ptg, jadi smpai kt Larkin dh dlm kul 6 ptg...bese la nk kuar dr singpore time org dh stat kua opis ni...amat la jemnye kt tambak johor nun...ditambah pulak formalities ngn authority singapore ms tu...
sampai kt larkin je, trus tgk tiket bas nk blk temerloh...paling cpt kul 10.30 mlm...so takde ckp byk trus bli yg plg cpt tu...

dlm kul 11 mlm bas br grk dr larkin...ayoo...lambat sungguh...
ditambah pulak mlm tu ade football match antara JDT ngn terengganu kalo tak silap...bukan main jem jln dia...aaiiiigggoooo...dlm kul 4.30 pg baru aku mendarat kt temerloh...hihihi...aku kejutkan abg aku yg tgh lena beradu utk amik aku...smpai kt uma mak aku (wife duk uma mak sbb dh almost due takut2 nk besalin if aku x blk lg) dlm kul 5.30 pg...so dh genap 24 jam aku tak tido...(dlm bas tak mampu nk tido sbb bas kerap sgt berenti) sembang cikit2 sementara nk tggu subuh tu...
pas subuh tu, my syg ngadu "abg, sakit perut la"...aku ckp sakit bese2 je kot...dlm kul 8 pg tu wife aku dh tak tahan dh sakit katenye...mak aku pn suh g spital...tergamam aku...aku tak tido lg ni...ngantoknye tuhan je yg tau...
dlm terpinga2 tu aku pn bwk gak dia g spital...mujur la dia dh packing sume brg2 yg patut...aku main angkut je beg yg dia ckp...sampai je sane dia msk labour room trus...tggu dlm 3 jam nurse ckp xde progress...so admit dl la...jalan br bukak 4 cm...nurse tu ckp maybe ptg or mlm ni bersalin kot...aku pn tggu je la kt spital tu...nk tido tp xde tpt nk baring...dlm kete bkn idea yg bgs sbb suhu tgh ari yg memcecah 35'C ni blh memanggang aku nti...aku pn menanti dgn sabarnye hingga tgh mlm...dlm kul 2 pg aku tnya wife aku, xde news lg ke??"no"...abg tido dl ye...dh ngantok sgt2 ni...dia ckp ok je trus aku tido...dlm kete je...dgn amannye aku tido smpai la kul 10 pg esoknye....arramak...lamenye terlajak...trus aku kol wife tnye news...dia ckp "xde lg bang"..."abg blk dl blh?? nk mandi ni...last mandi pg smlm..."dia ckp ok...aku pn blk la...
nk tgk ank sulung kitorg kt uma tu...

>>>Cont. on Part II

No comments:

Post a Comment